Social media

Social media en netwerken

* Marco Gerritsma en Jonas Rubrech: Slim & simpel netwerken


Aanschaffen? Slim en simpel netwerken

Een simpel en handig boek voor de beginnende netwerker. Veel hulpmiddelen en praktische tips, niet revolutionair, maar wel bruikbaar.

Site: Simpel netwerken









* Cor Hospes: Geld verdienen met social media, ISBN9789077881965

Aanschaffen? Geld verdienen met SM

Ben je bereid met en niet tegen je klanten te praten? Wil je daarmee meer geld verdienen? Lees dit boek.












* David Meerman Scott: De nieuwe regels van social media, ISBN 9789089650696

Aanschaffen? Nieuwe regels, e-book

Hoe de regels van marketing verdwijnen en veranderen door Twitter, Linkedin en andere social media.

Een aanrader, een zeer compleet overzicht van blog tot vlog, van marketing tot nieuwsbericht. Scott geeft veel mooie voorbeelden van alle mogelijkheden. Ik kon het niet lezen zonder regelmatig pen en papier te pakken en ideeën te noteren voor onze aanpak van en communicatie van de markt. Grootste leerpunt:ga niet uit van je product/ dienst, maar van de vraag van de klant. Grootste nadeel: bijna alle voorbeelden komen uit het Amerikaanse taalgebied.




* Ab Kuijer : Think Small, Grow Big, social media: de nieuwe manier om met je klanten te communiceren, ISBN13: 9789491175022

De reclame industrie staat op zijn kop sinds Internet de wereld echt goed heeft omarmd. Met bijna 2 miljard mensen on-line is de rol van traditionele media behoorlijk onder druk komen te staan; tijd is schaars,de hoeveelheid informatie is killing en de consumentgelooft niet meer klakkeloos wat je zegt. Dus hoe ga je de komende 10 jaar je communicatiebeleid uitzetten?Think Small, Grow Big is een survival gids voor de moderne marketeer die op zoek is naar antwoordenen een helder stappenplan. Daarnaast geeft dit boek ook voldoende inspiratie voor creatieve toepassingen.Iedere marketeer die zich wil voorbereiden op de toekomst, moet het verleden hebben begrepen om daarvan te kunnen leren. Want we moeten weer terug naar de basis. De basis waarbij de klant weer centraal staat en we service gebruiken als belangrijkste salestool.






* Jan Vermeiren: Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken, EAN: 9789081188609

Aanschaffen? LinkedIn ECHT gebruiken













* Basisgids Sociale netwerken optimaal gebruiken, EAN: 9789059051973

Aanschaffen? Basisgids sociale netwerken













* Jeanet Bathoorn: Get Social, Online netwerken voor beginners,

Aanschaffen? Get social










* Raymond Janssen, Brad Hill:Combinatiepakket: De kleine dummies Google, Twitter, LinkedIn en Facebook, EAN: 9787090000370

Met dit combinatiepakket van 'Kleine Dummies' leert u Twitter, Google en LinkedIn optimaal te gebruiken.

De kleine Twitter voor Dummies

Is Twitter voor u nog onbekend terrein, maar wilt u graag de tweets lezen van vrienden en beroemdheden? Met dit boekje leert u hoe u een accounts aanmaakt, volgers krijgt en zelf interessante Twitteraars kunt volgen, zoals uw favoriete artiest, sporter of acteur. Ook maakt u kennis met alle handige Twittertools en krijgt u tips over zakelijk Twitteren.

De kleine LinkedIn voor Dummies

Een netwerk opbouwen en onderhouden kan flink lastig zijn, maar met LinkedIn wordt het je een stuk gemakkelijker gemaakt. Dit boekje leert je hoe je deze populaire netwerksite efficiënt en doelgericht kunt gebruiken. Zo kun je LinkedIn inzetten bij het vinden van een baan en bij recruitment, maar ook deelnemen aan discussies en evenementen aankondigen. Dus maak een profiel aan en ga aan de slag met LinkedIn!

De kleine Google voor Dummies

Zoeken met Google is toch simpel? Dat klopt! Wat veel mensen echter niet weten is dat je veel sneller antwoord kunt krijgen op je vragen. Om de kracht van Google optimaal te benutten leer je in dit boekje snel, gericht en efficiënt zoeken aan de hand van talloze trucs. Ontdek verborgen functies als de ingebouwde rekenmachine, de reisplanner en de afbeeldingenzoeker en duik in de fascinerende wereld van Google Maps, Street View en Google Earth.

De kleine Facebook voor Dummies

Een profiel aanmaken en personaliseren, vrienden vinden en zelf gevonden worden, updates plaatsen en video's toevoegen: in dit boekje lees je er alles over. Maar met Facebook kun je nog veel meer, zoals spelletjes doen en muziek luisteren. Ook op zakelijk gebied heeft de site veel te bieden. Tips om je product of service een gezicht te geven ontbreken dus niet.

Aardige, typische dummy-boeken, handig voor de beginner.

Aanschaffen? Combinatiepakket: De kleine dummies Google, Twitter, LinkedIn en Facebook

* Annelies Verhelst, Victor G.B. Peters:Schrijven voor het web en sociale media

U hebt een eigen website. U plaatst steeds iets nieuws, u bent actueel, u blogt en doet alles om een beetje aandacht te krijgen voor uw dienst of product. Maar het lukt niet. Behalve vrienden en familie kijkt er niemand op uw website. Hoe kan het beter? Matig geschreven boek, weinig verrassend of vernieuwend. Aantal korte bijdragen van derden, die niets toevoegen.

Aanschaffen? Schrijven voor het web en sociale media








* AartJan van Erkel, Verleiden op internet, EAN: 9789089650924

Online klanten voelen direct aan of u hebt begrepen waar ze voor zijn gekomen. Hebben ze een slechte ervaring op uw website, dan zijn ze zo weer weg en is het maar de vraag of u ze ooit nog terugziet. In 'Verleiden op internet' laat Aartjan van Erkel zien dat online gedrag voorspelbaar is en dat eenvoudige ingrepen genoeg zijn om klanten het gevoel te geven dat ze welkom zijn op uw site. Bezoekers laten zich daarna graag overtuigen én er zijn verrassende psychologische 'knopjes' waar u op kunt drukken om uw klanten onbewust te beïnvloeden. 'Verleiden op internet' geeft u eenvoudige, maar krachtige overtuigingstechnieken om het rendement van uw site te verhogen. Aartjan van Erkel bespreekt homepages, productpagina's, tekstpagina's, webformulieren en beeldmateriaal, en laat zien wat het geheim achter onweerstaanbare sites is. Door de vele praktische tips en voorbeelden komt u op ideeën om uw eigen site te verbeteren en zo het aantal aanvragen, inschrijvingen, reserveringen of bestellingen te verhogen. Vaak kan dat simpelweg door uw teksten of beeldmateriaal te veranderen, dus zonder technische aanpassingen. Daarmee is dit een onmisbaar boek voor iedereen die zich met websites bezighoudt!

Aanschaffen? Verleiden op internet